Jöjjön velünk Mallorcára!


Ha nyomasztja a januári hideg, az ónos ég, az ünnepek utáni üresség – jöjjön velünk! Mallorcán ilyenkor derült az ég és langyos a levegő, dúsan terem a narancs és virágzik a mandula. És ilyenkor tartják az év néhány legnagyobb hagyományos ünnepét: Szent Antal éjszakai malacsütéssel egybekötött megkísértését, és a Szent Sebestyén-napi maskarás felvonulást és tűzijátékot Palma óvárosában.

Mallorcára, Európa egyik legszebb vidékére az év minden hónapjában érdemes menni. De januárban a legérdemesebb. Nemcsak azért, mert az ember egy időre kicselezheti a közép-európai telet, és bátorító előzetest kaphat a nyárból. Hanem azért is, mert a sziget, amely egyúttal Európa egyik legarchaikusabb vidéke, ilyenkor mutatja meg az igazi arcát, amikor jóformán nincsenek turisták, s a hegyi falvak és tengerparti városok egy hónapon át a maguk életét élik.


Január 14. és 21. között ezt az ismeretlen arcát szeretnénk megmutatni Mallorcának, második otthonunknak, saját sok éves tapasztalataink alapján és mallorcai barátaink segítségével. Bejárjuk Palma középkori óvárosát, ahol szakértőink vezetnek végig a zsidó negyedben, a hatalmas középkori székesegyház turisták elől elzárt részein és a reneszánsz belső udvarok labirintusában. Kirándulásokat teszünk a lenyűgöző Nyugati Hegységbe: meglátogatjuk a valldemossai apátságot, ahol Chopin egy telet töltött, és a mellette fekvő Szentháromság remetelakot, az arab villából lett reneszánsz Granja birtokközpontot, Deià és Banyalbufar középkori hegyi városkáit, Raimundus Lullus remetecelláját és Ludwig Salvator Habsburg-főherceg – Sándor Mátyás modellje – tengerparti kastélyát, a Sant Llorenç hegyi kápolnát, Formentor világítótornyát és Lluc középkori apátságát. Végigmegyünk Port d’es Canonge csodálatos tengerpartján és a Pareis hegyi folyó völgyén. Felkeressük a római Pollentia amfiteátrumát és a rá épült Pollença középkori várost, a történelem előtti nekropoliszt Son Real tengerpartján és Albufera nemzeti parkját. Részt veszünk Szent Antal éjszakáján Sa Poblában és Szent Sebestyén ünnepén Palmán. És kipróbáljuk a hagyományos és újmódi kisvendéglőket, amelyekkel Mallorca bőven el van látva. Mindezekről és még sok másról érdemes megnézni azt a majdnem száz bejegyzést, amelyet az elmúlt évek során írtunk a szigetről.

Szállásunk Palma óvárosától néhány perc sétára lesz, a tengerpartra néző négycsillagos szállodában. A szigetet helyben bérelt busszal járjuk be. A részvételi díj 150 ezer forint, amely a szállás+reggelit (kétágyas szobában), a buszt és az idegenvezetést foglalja magában, de nem tartalmazza a repülőjegyet, amely járattól függően 150 és 250 euró között lehet. A jelentkezőknek részletes programot küldünk, és repülőjáratokra is javaslatot adunk.

mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation mallorcainvitation

26 megjegyzés:

Petrus Augustinus írta...

Hát jó utat! Kíváncsian várom a beszámolókat. :)

Studiolum írta...

ó Petya, hát te megint potyázol! :)

Petrus Augustinus írta...

A vizsgaidőszakot hibáztasd. :)

M. Fehérvári Judit írta...

Szívesen mennék, mennék, de most nem tudunk... Ellep a munka! (-:

Studiolum írta...

Munka mindig lesz, de a Wang folyó csak egyszer megy Mallorcára :)

Swann írta...

Olvasom a NYEST-en Studiolum "A mallorcai xueták fordulatos története" írását. Mivel nem tudok részt venni az úton, ezért mazochista módon hozzáolvasgatok. Így találkoztam a "marannus" megnevezéssel. Most világosultam meg, hogy Forman Goya kisértetei c. prima filmjében miért vadásznak a titkos zsidókra. Így a film még jobbnak tetszik, mint tudatlan koromban. Megdobna valaki a marannus szó eredeti jelentésével, származásával?

Studiolum írta...

Az eredet vitatott, de valószínűleg az arab muharram, „tiltott dolog” szóból származik (amiből a hárem is), amelyet a disznóra mint tiltott ételre is használtak. A kifejezés használata arra utal, hogy a keresztény hitre tértek továbbra sem ettek disznót; illetve gúnynévként őket magukat nevezték disznónak.

Tamas DEAK írta...

Bye, bye tél, Sa Pobla-ban...

Studiolum írta...

Kérdés az utastársakhoz: Most, a fantasztikus útról visszatérve ki ismeri fel a fenti képeken ábrázolt egyes helyeket? Mindegyiken voltunk: direkt olyanokat válogattam a korábbi években készültek közül, ahová menni fogunk, és direkt csak januárban készülteket. A megfejtéseket fokozatosan tüntetem fel a képaláírásokban.

Tamas DEAK írta...

Nekem kettő van meg ...

Studiolum írta...

Ne kímélj minket.

Studiolum írta...

Tudod, mit? Én még azt is megmondom, mi van meg neked. A 16 és a 28. Talált, süllyedt?

Tamas DEAK írta...

Az 16-os talált, szerintem a 24-es tapas bárban is lehettem? A 28-as Palma, szal ott kellett legyek.

Studiolum írta...

Igen, a 16. a Szent Antal-ünnepség Sa Poblában, a 24. meg a Las Olas vendéglő, ahol a zsidó negyed meglátogatása után szefárd vacsorát ettünk. A 28. pedig, ahol feltételeztem, hogy ott voltál, a Valldemossa melletti tengerparti remeteség.

Tamas DEAK írta...

Valldemossában már nem voltam ... viszont elküldöd - ha van - a képet az "Isten a legjobb orvosság"-ról?

rizikat írta...

Amiket még nem lőttetek le:
Port d’es Canonge - 003-as: ültem azon a padon; 03-as és 04-es: sétáltam azon a parton

Banyalbufar - 001-es: lenéztem arra a tengerre

Útban Sa Calobra tengerpartjára - 31-es: lementem azon az úton

Deià - 13-as: átnéztem e fölött a fa fölött a tájba

Palma, Las Olas vendéglő - 23-as: ittam ebből a pohárból

Studiolum írta...

Majdnempontos! Kis különbség: a 03-as nem Port d’es Canonge, hanem Sa Calobra tengerpartja, nem sokkal azelőtt, hogy bemennénk az első gyalogalagútba a folyó torkolatához. A 31-est pedig ugyan Sa Calobra felé útközben láttuk, de nem ide mentünk le: itt csak megálltunk a Sant Llorenç kápolnánál, és letekintettünk ide, a Cala Tuent öblébe.

Gabor írta...

A 04 szerintem a Port del Canonge-ból Banyalbufar felé vezető út eleje.

rizikat írta...

igaz, igaz, így a mai földrajz jegyem kegyelem 4 alá...

Gabor írta...

A 02-es egy pálmai belső udvar, ahol január 17-én, háromnegyed 6-kor jártunk :)

Gabor írta...

Mielőtt más korrigálná, 15:46 volt az időpont.

Studiolum írta...

Hát igen, mert háromnegyed hatkor már mit is láttunk volna ott, ugye :)

Gabor írta...

Képeimet válogatva végre rájöttem a 14-es helyszínére is... A palmai tér nevére persze már nem emlékszem, de arra igen, hogy a kedvenc teredként emlegetted 17-én fél öt körül. Megnehezítette a felismerést, hogy mi nem ilyen naposnak, fiatalokkal telve és dekorálva láttuk, hanem teljesen árnyékban, és rajtunk kívül mindössze egy hajléktalan férfi volt ott, aki épp vizet merített az oroszlánfejes kútból.

DKato írta...

A 20-asról jut eszembe: felteszed majd a bárányos posztomat?....(ha elfogadhatónak találod, persze).A képeket nézve egyre jobban visszavágyom.
Kati

Studiolum írta...

Hát persze. Nagyon jó lett! Csak még az utolsó útitársak beszámolóira várok, s akkor publikálom közös posztban. És hát én is visszavágyom…

Studiolum írta...

Beírtam most a helyes megfejtéseket a képek alá.