Repedés


Európából Ázsiába keltem már át komppal, de akkor a negyedórás hajóút szépség per másodperc aránya egyértelművé tette, hogy két kontinens határát lépem át negyven eurocent alkalmi áron. No de villamossal?

11 megjegyzés:

Petrus Augustinus írta...

Ufában ilyen? Ha vonatozol észre sem veszed és már Jekatyerinburgban vagy.. :-)

Studiolum írta...

mondom villamos :)

gólhaj írta...

és hol jobb átkelni? :)
én sajna még nem vaótam arrafele, de sztem a déli választás látványosabb lehet....habár villamossal sem lehet egy utolsó.

teljesen off, de megkérdezhetem, mikor kapunk újabb zenét?

Studiolum írta...

Én a délire szavazok, de persze körülményektől függ.

Hát a zenével bizony el vagyok maradva, mégpedig szakaszosan: a posztokban még csak-csak volt zene az utóbbi időben, de a margón már rég frissítettem, a Csomókba meg még régebben került be valami is ezek közül. Igyekszem összekapni magam.

Studiolum írta...

U.I. МОСКВА az angol változatban felismerte, hogy nem Ufában készült a kép, hanem Magnyitogorszkban (de a folyó továbbra is az Ural). Ilyenformán valóban nem veszed észre, ha Ufában vonatozol :)

gólhaj írta...

félreértés ne essék, rajongok a barokk zenéért, s mióta tudom hogy Bach a zene Mozart...vagyis Beethoven a zene Bach...ööhm egyszóval viva la musica.

biztos megvan a hajnali madár is a csomókban...megyek meg is keresem.

M. Fehérvári Judit írta...

Még a villamos hagyján is... De az a tábla! Tök jó! :-)

Héjoká írta...

Ahoj!
Az első képről lehet többet is tudni?
Csodaszép!

Studiolum írta...

Ez az először 1525-ben készült, aztán sokszor sokféle másolatban terjedt híres Piri Reis-féle török tengeri atlasz egy lapja, a tengerparti Antalya város ábrázolásával. Noha először Isztambul térképét akartam betenni ide, a bevezetőben említett átkelés miatt, de ez a térképszelvény a tengerpart vörös vonalával (amely tényleg Európát választja el Ázsiától) annyival jellegzetesebb és a „repedéshez” illőbb volt, hogy ezt választottam. A közeljövőben szeretném ennek a „deluxe” kiadásnak az egyes térképlapjait közölni, párhuzamosan ugyanennek az atlasznak a budapesti akadémiai könyvtárban őrzött, mindennapos használatra készített korabeli kéziratának lapjaival.

HaKohen írta...

Ó, a jó öreg Magnyitogorszk! Az első ötéves terv(1929-1934?) emblematikus és szimbolikus főlegvára. Amelyről nem csak a propaganda zenélt, hanem regények is születtek. Mi lett vele? Megvannak még az acélkohók és társaik? Vagy ott is csak romok vannak?

De ez tényleg unikum (russzikum), hogy Ajrópából Ázsiába villamoson lehet átutazni és viszont! A tábla meg tényleg mulatságos - bár kétségtelenül logikus és helyénvaló.

Studiolum írta...

Sajnos az Ural-vidék sorsáról keveset tudok. A jó moszkvai fotósok valahogy elkerülik :) Csak feltételezni tudom, hogy ott is számos kísértetüzemmel találkozhatnánk. Nem a nehézipar a mai Oroszország húzóágazata.

Igen, az orosz hozzáállásban (ami a képeken is tükröződik) többek között azt szeretem annyira, hogy elképesztő abszurditásokat tudnak teljesen magától értődőként prezentálni, mint ahogy valahol azok is.