Burkus

Nikolaus Heidelbach illusztrációja a Grimm-mesék borítóján: medve a magyar koronával
De a magyar koronát nemcsak az irániak ismerik iskolás koruktól fogva, hanem olyan távoli, egzotikus és valószínűtlen országok lakói is, mint amilyen Ausztria.

Kedves bécsi könyvesboltom, a Wollzeile utcai Morawa kirakatában pillantottam meg ezt a könyvborítót, s noha amúgy is betértem volna, de így azonnal ezt a könyvet kerestem, a százegy Grimm-mesét Nikolaus Heidelbach százötven pompás illusztrációjával.

Nikolaus Heidelbach illusztrációja a Grimm-mesék borítóján: medve a magyar koronával, és kakason lovagló dudás sün a könyvből
A különös az, hogy a könyvet végiglapozva sehol nem találkoztam még egyszer ezzel a medvével, szájában a magyar koronával. De még csak olyan mesével sem, amelyhez tartozhatna.

Hosszú töprengés után arra jutottam, hogy ez a kép a címlapon egy önálló mese, egy minden tanulságtól mentes, bájos és abszurd ráadás-mese felnőtteknek.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jaj,de tetszik ez a blog!Csak tíl-túl olvasgattam bele,spórolok az örömmel,maradjon máskorra is.
A sirázi macska

Studiolum írta...

Az örömmel sose spórolj, addig habzsold nagykanállal, amíg van. Pláne ha párnaponta újranő, mint ez a blog ni.

És persze én is örülök, és lássunk máskor is!

Az iszfaháni vén teve.

Névtelen írta...

írd meg a medvés-koronás mesét. legyen benne madzsarisztán padisahja.

Babóca írta...

Én nem mulattam ilyen jót.

Studiolum írta...

Ne Jupiter quidem omnibus placet.